Waar slapen we vannacht?

16 mei 2023 - Frasso Sabino, Italië

Gisteren kwamen we aan in agriturismo Santa Giusta, een oud landhuis of misschien oude boerderij. Het was mooi gelegen in een glooiend landschap met een zwembad.

20230516_075500

20230516_085635

De afgelopen dagen hebben we ook zwembaden gezien, maar die waren afgedekt met een zeil met zonk, gevuld met natte bladeren. Het zwembad wat we nu zagen was gevuld met water en zonder zeil. Echter, de buitentemperatuur was ca 15 graden en de zon liet het volledig afweten. Leoniet en Hein zijn op zich wel echte bikkels, maar lieten het zwemmen aan zich voorbij gaan.

We kregen binnen een rondleiding en de kamers zagen er allemaal anders uit. Het is wonderlijk te zien dat bij binnenkomst in een kamer je 2 treden naar beneden moet en bij een badkamer weer 2 treden omhoog. Best riskant bij een nachtelijke toiletgang. Zoals algemeen bekend moeten oudere heren 's nachts nog wel eens een keer extra gaan, maar nu wel met gevaar voor een dodelijke val.

De receptionist had eerst Corrie en Hein een mooie kamer gewezen. Bij het vinden van onze kamer zei hij "l'hotel è in overbooking". Mijn Italiaans is niet zo goed, maar ik begreep wel dat hij het over een overboeking had. Zouden we dan met een gevaarlijk trapje naar boven moeten?

20230515_16172720230516_084451

Het leek mij allemaal wel heel erg gevaarlijk en ik wilde Leoniet natuurlijk niet zo'n gevaarlijk trapje opsturen, want ik durfde dat natuurlijk wel aan. Ik vroeg aan de receptionist of er geen veiliger onderkomen beschikbaar was en dat we al tevreden zouden zijn met een soort veredelde bezemkast. Hij zei dat er nog wel een tuinhuis beschikbaar was. Een klein probleem was wel dat er geen toilet aanwezig was, maar dat er wel voldoende bossages in de buurt waren.

Nou vooruit, we gingen kijken en het zag er echt wel goed. Leoniet was bijzonder enthousiast, dus we hebben het geaccepteerd.

20230515_153608

We hebben heerlijk geslapen

Walter

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade