TRANSARRIVA SI / NO

4 mei 2023 - Assisi, Italië

Hein schreef eerder: "vliegt ie wel of vliegt ie niet". Dit naar aanleiding van de vraag of ons Transavia-toestel wel vanuit Rotterdam zou vertrekken. De afgelopen weken waren er een aantal vluchten geannuleerd wegens gebrek aan vliegtuigen. Een beetje vreemd natuurlijk want vliegen is de core business van Transavia. Maar goed een defect vliegtuig de lucht insturen is ook niet aantrekkelijk. Er zal maar tijdens het vliegen een monteur de vleugel op worden gestuurd om een paar bouten van de motor vast te draaien!

Natuurlijk is het niet fijn als je vlucht onverwacht geannuleerd wordt en de wandelvakantie heel anders zal moeten beginnen. Vliegen met een andere maatschappij? Accepteren dat de eerste paar dagen komen te vervallen en we een paar etappes moeten overslaan? Of toch maar met de auto gaan? Allemaal vragen die ons wel bezig hielden.

Op dinsdag konden we in ieder geval al wel inchecken, dus dat gaf weer wel hoop.

Woensdagochtend toch nog maar op de site van het vliegveld gekeken of de vlucht nog op de lijst stond en dit was het geval.

Vol goede moed gingen we met trein en bus naar Rotterdam, dit zonder problemen, de trein reed gewoon.

Op het vliegveld kwamen we binnen in een serene rust, geen rijen wachtenden, geen opstoppingen als je iets wilde eten of drinken, geen zuchtende passagiers. Het leek wel een beetje verdacht. Zouden er zoveel vluchten geschrapt zijn?, zou het dan toch nog mis gaan? De vlucht stond nog wel op de borden, dus toch maar een biertje en wijntje besteld, want de vijf zat al in de klok.

De vlucht zou om 18:06 uur vertrekken, maar ik kreeg een sms'je dat de vlucht een half uur vertraagd was, toch een losse motor?

Gelukkig bleef het bij dat half uur. Eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat de vlucht 1,5 uur zou duren ipv 2 uur en we zouden dan op de geplande tijd aan komen. Hadden we zoveel meewind of was het een vliegtuig met een turboknop?

Al met al kwam het dus goed, met tevreden passagiers:

20230503_191028

Op het vliegveld van Perugia stond de door Hein bestelde taxichauffeur al te wachten en na een rit van ca 20 minuten kwamen we aan in ons hotel "Country house 3 esse" met onderstaand uitzicht:

20230503_211204

SI, la vacanza può iniziare!

Walter

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arno:
    4 mei 2023
    Het ziet er allemaal heel gezellig en ontspannen uit. Fijn dat de reis goed is verlopen. Even lekker uitrusten en dan aan de bak. Succes !!!
  2. Wim van Stiphout:
    5 mei 2023
    Het gaat wel heel erg smooth hoor. Ik hoop toch ook wat spannender dingen te mogen lezen de komende tijd! 😉