Mmmm .... regen in Ceselli ...

10 mei 2023 - Ceselli, Italië

Mocht iemand je ooit vragen: " Wat zou je denken van een gezellig weekend in  Casa Vacanze ll Ruscello in Ceselli?". Check dan even de weersvooruitzichten is mijn advies. Het management van Casa Vacanza gaat namelijk uit van zomerse omstandigheden zo lijkt het.

Infraroodpanelen zonder stekker aan het voedingssnoer, de airco zonder afstandsbediening en radiatoren waar geen warm water door stroomt. Op een mooie lentedag zijn het zaken waar je niet al te zwaar aan tilt. Deze dag echter, begonnen met lichte regen maar gaandeweg vermiezerd, is het hier in Contaglia, een gehucht vlak bij Ceselli, op zo'n 350 m op zijn best een beetje fris in het vakantiehuisje. De aankleding daarvan, een verzameling meubels uit langer of korter voorbije periodes helpt niet mee om een gerieflijke sfeer te creeren.

En we zijn hier al langer dan gepland. Vandaag startte zoals gezegd regenachtig en met de Italiaanse regenradar die de ene rode vlek na de andere over ons wandelparcours projecteerde als voorspelling had ik besloten om deze wandeldag aan ons voorbij te laten gaan. Voor de verplaatsing naar Ceselli hadden we daarom een lokale taxi genomen. Die deed er natuurlijk aanzienlijk korter over dan wij wanneer we te voet gegaan waren, maar, geluk bij een ongeluk, we hadden die pas na de lunch in Spoleto besteld. Daarvoor hadden we, Leoniet en Walter waren ook niet op pad gegaan, nog even wat rondgekeken in Spoleto. Langs de burcht die boven de stad torent (Rocca Albornoziana) en een mooi bewaard Romeins aquaduct (Ponte delle Torri) via de kathedraal (de Maria Asssunta)

P1060366-01

naar beneden naar de (alomtegenwoordige) Piazza Garibaldi voor lunch en daarna de taxi. Onderweg nog even de pelgrimsstempel op de diploma's laten plaatsen bij de kathedraal. Dus al met al waren we om 14:30  gesettled in ons vakantiehuisje maar, jullie begrepen het al, we hadden geen spijt dat we niet eerder gekomen waren.

Voor het eten vanavond worden we door de eigenaresse naar een nabij restaurant gebracht (en ook weer opgehaald hoop ik). Verder vermaken we ons na een aankomstdrankje met zijn vieren, met kruiswoordpuzzels (Corrie) en een stukje tikken (ik). Straks weer gezamenlijk aperitief.

H.