Aaah, dat ziet er goed uit, regen ....

9 mei 2023 - Spoleto, Italië

Eerlijk gezegd was dat mijn reactie tot nog toe bij de weersvoorspellingen die reisgenoot W. telkens opdiste bij het ontbijt. Hevige regenbuien in Etten-Leur, grijze dagen in Prinsenbeek, mijn dag kon verder niet stuk. Ik zag onze net ingeplante tuin groeien en bloeien bij zulke groeizame omstandigheden. Daarbij, onze eigen dagen hier waren zonovergoten. Soms zelfs een beetje te ...

Dat alles lijkt vandaag tot een eind te komen. De weersvoorspellingen hier zijn dramatisch. Dagen met 100% regenkans tot het eind van de week met neerslaghoeveelheden tot 35 mm. Nou hoor ik jullie al zeggen: " als je tussen de 300 en 900 m hoog aan het wandelen bent ... hoezo is dan die 35 mm een probleem?"  En gelijk heb je natuurlijk, in verhouding tot die hoogte stelt 3,5 cm niet zoveel voor. Toch houden we onze opties open. Tenslotte moet al die regen de berg af en door een bergbeek wandelen, daar wordt een mens niet echt blij van. Voor morgen staat er ook regen op het menu, geen 35 mm en daarom proberen we het wel maar als dat niet bevalt en de verwachting voor de volgende dagen hetzelfde blijft zie ik ons toch lekker een taxi of bus nemen naar onze volgende overnachtingsplaats. Het moet tenslotte wel leuk blijven. We houden jullie op de hoogte.