Watervrees

12 mei 2022 - Pieve Santo Stefano, Italië

De eerste dagen van onze wandeling was het nogal regenachtig en dit betekende dat een aantal paden behoorlijk modderig waren.

20220509_130358

En dat niet alleen, maar in bergen is het vrij gebruikelijk dat water naar beneden stroomt en dat er dan soms ook kleine riviertjes ontstaan waar je dan door heen moet waden. Dit met ook wel grote risico's om in het water te vallen want over stenen naar de overkant huppen is zeker voor een onervaren bergwandelaar als ik geen sinecure. Gelukkig kreeg ik hierbij af en toe assistentie van mijn mede wandelgenoten, die mij de hand reikten. Zij hadden dan natuurlijk ook de gelegenheid om iets te hard aan mijn hand te trekken om mij aan het schrikken te brengen, maar ze waren zo met mij begaan dat zij dat niet deden.

Daarnaast heb ik  een zekere watervrees omdat ik geen zwemdiploma heb .

Ik voelde me op een gegeven moment al wat vrijer en op de foto is dit duidelijk te zien

20220510_132337

Met behulp van mijn Franciscus wandelstok  kreeg ik al een beetje het gevoel dat ik over het water kon lopen. Dit is tot op heden nog maar weinig mensen gelukt. Ik moet hierbij wel bekennen dat ik wist waar de keien lagen en dat de waterdiepte niet zo groot was

Al met al een mooie wandelervaring en de laatste dagen is het volledig droog, de paden beter begaanbaar en de rivieren minder wild, maar je weet nooit wat er nog konen gaat.

W

1. Wim van Stiphout:
    12 mei 2022
    Jammer Walter dat je je geheimpje hebt verklapt, Fred Kaps vertelde toch ook niet hoe zijn trucjes inelkaar zaten. De foto is wel spectaculair, die laat weinig aan de verbeelding over. 🤗