Weer terug

23 mei 2022 - Etten-Leur, Nederland

Op de terugweg zaterdag vlogen we van Pisa naar Schiphol. Onze vlucht zou om 19:45 uur  vertrekken en daarom hadden we nog wat tijd om naar de toren van Pisa te gaan kijken. Een "terugduw"-foto mocht natuurlijk niet ontbreken.IMG-20220521-WA0005

We zouden op Schiphol landen om 21:50 uur en de laatste trein zou om 23:25 uur vertrekken, ruim de tijd dus om wat vertraging te hebben.

De aangeven boarding-tijd op het vliegveld werd iedere keer wat verschoven en werd uiteindelijk een uur later. Hierna werden we met een bus naar het vliegtuig gereden. We zaten in de bus en toen moesten we allemaal weer uitstappen en de bus reed weg, zonder duidelijke reden. Een kwartier later konden we weer in de bus stappen, enfin, we vertrokken uiteindelijk 1,5 uur later. De hoofdstewardess vertelde op vrolijke toon dat er een technische storing was geweest en een lichte siddering in het vliegtuig was voelbaar...

Misschien was de laatste trein toch nog haalbaar. Op Schiphol konden we niet direct uitstappen omdat de trap niet goed aansloot. Nog een kwartier vertraging en de laatste trein was inmiddels vertrokken. Even gekeken naar een hotel in de buurt, maar met 4-sterren tarieven wel heel erg duur. Toen googlend op zoek naar een taxibusje. De contactpersoon sprak niet helemaal duidelijk Nederlands maar kwam ons bij de vertrekhal ophalen voor de afgesproken prijs. We werden comfortabel naar Etten-Leur gebracht en voor de deur afgezet.

Ik moest wel even denken aan een scenario dat de ritprijs onderweg zou worden verhoogd en dat we dan, bij niet betalen, gegijzeld zouden worden.

Zondag hadden Leoniet en ik toch nog een wat mediterrane dag. In Princenhage was een grote vrijmarkt, waar ook de dochters van Leoniet een kraam hadden, ondersteund door de mannen en kleinkinderen.

IMG-20220523-WA0003~4IMG-20220523-WA0004~2

De zon scheen, het was gezellig druk en de sfeer deed een beetje denken aan de markt een week daarvoor in Cita di Castello.

20220515_110137

Aan het eind van de dag gingen we naar het huis van Marieke voor een gezamenlijke maaltijd met het gezin van Leoniet en de buren. Samen aan een lange tafel buiten met lekkere pizza's, wat wil je nog meer. Een dag verlenging van ons Italiaanse gevoel.

Nu is het weer gewoon maandag....

W

1. Wim van Stiphout:
    23 mei 2022
    Back to business as usual again. 😉