Vliegt ie wel, of vliegt ie niet ...

30 april 2023 - Etten-Leur, Nederland

Dat is tegenwoordig dus ook wel een dingetje. Was het tot voor kort altijd spannend of je koffer wel met je meegevlogen was nu wordt het spannend of je zelf wel mee mag met de vlucht die je op het oog had.

Voor de heenvlucht hadden we deze keer gekozen voor Transavia omdat die rechtstreeks op Perugia vlogen. Van Perugia "Aeroporto intenationale" is het maar 10 autominuten naar Assisi en ons eerste onderkomen daar. Laat het nou net Transavia zijn waar de knelpuntenrecessie in de luchtvaart vervelend duidelijk wordt. Net gelezen dat voor de komende tijd niet alleen vluchten vanuit Eindhoven maar ook sommige vanuit Rotterdam en Amsterdam geschrapt zullen worden.

Dat wordt de komende dagen nauwlettend de communicatie in de gaten houden met alvast een kort onderzoek naar de alternatieven. Uitwijken kunnen we nog naar Pisa en Rome als aankomstplek. Assisi ligt per trein precies in het midden.

We houden jullie op de hoogte.