Koekoek vervoer

16 mei 2022 - Pietralunga, Italië

Na een mooie wandeling van Cita di Castello komen we aan bij ons overnachtingsadres agriturismo La Cerqua in Pieterlunga.

20220516_171411

Voor Corrie, Leoniet en ik waren we er verrassend snel omdat zowel het boekje van Corrie als mijn GPX-spoor nog 2,5 km voor de boeg hadden. Dit spoor leidde naar Pietralunga zelf. Als we dit spoor hadden gevolgd hadden we vanuit Pietralunga weer 2,5 km terug moeten lopen naar ons onderkomen. Hein wist dit wel, maar wilde ons kennelijk verrassen met een kortere wandeling. Wij hadden daar zeker geen bezwaar tegen.

Het is weer een bijzonder mooi adres, met ruime kamers, veel groen en een mooi terras. Precies een plek om na een wandeling ontspannen te verpozen met een drankje, te puzzelen, te lezen of blogvehaaltjes te schrijven.

20220516_171338

Zoals jullie wel weten maken we gebruik van bagagevervoer en soms worden we zelf ook vervoerd van een hotel naar de start van de wandeling.

Al een aantal dagen is ons opgevallen dat er 's morgen bij de start van de wandeling een koekoek luidt koekoekt in het bos.

Iedere dag een koekoek horen koekoeken is natuurlijk wel opvallend, dus vroeg ik me af of Luca hier achter zou zitten. Even voor de duidelijkheid; Luca is onze reisagent in Florence die alles voor ons geregeld heeft.

Zou hij, naast bagagevervoer en personenvervoer, er ook dagelijks voor zorgen dat ook de koekoek steeds naar onze startplek wordt vervoerd om ons al koekoekend te verwelkomen?

Als we weer een koekoek horen, dan zeggen we "Luca is er weer".

We hopen dat de koekoek de komende dagen weer met ons mee reist, want daar rust eigenlijk wel een zegen op.

Of zou Francisus zelf voor deze metgezel hebben gezorgd om ons veilig door de route te loodsen? In Assisi kunnen we het hem misschien vragen.

W

1. Wim van Stiphout:
    16 mei 2022
    Ik denk dat de Koekoek bij de prijs is inbegrepen.
  2. Frank & José:
    17 mei 2022
    Misschien wel jammer dat deze meereizende koekoek geen Italiaanse uitspraken doet. Hoe heet de koekoek in het Italiaans Hein ? Misschien een keer voordoen ?
  3. Hein Schouwenaars:
    17 mei 2022
    Cuculo heet ie, maar hij roept gewoon: "koekoek, koekoek". Dus hoe de Italianen aan die naam komen ...?