Gelukkig gaf ik er niet aan toe..

16 mei 2022 - Pietralunga, Italië

aan de zevende zonde: Acedia. Als ik dat wel gedaan had waren we doodgemoedereerd verder gewandeld langs de uitnodigende agriturismo. Mag het zwakke vlees doorgaans de wil overweldigen, vandaag was dat niet zo. Dus besloot ik toch maar de soepele tred van mijn medewandelaars te onderbreken om even onze reisinformatie te lezen. En wat bleek ....? We waren al bij ons overnachtingsadres, Agriturismo La Cerqua. Mooie meevaller op zo'n hete middag. Nog mooier toen het voordeel helemaal duidelijk werd. Geen 2 Km verder naar het dorp om daar uit te vinden dat we 2 Km terug moeten. 4 Km gespaard dus. Nu lekker opgefrist in de schaduw bij een biertje en een wijntje.

20220516_171338

We zijn na de rustdag in Citta de Castello gisteren aan ons laatste stukje via de San Francesco begonnen. Tijd om de afgelopen dagen voor wat betreft de onderkomens op een rijtje te zetten.

20220511_181601

Anghiari: Hotel Meridiana, een klein hotel in een verder heel leuk en levendig klein stadje. De eigenaars, een bejaard echtpaar die hun dagen slijten in de lobby of op een stoel naast de ingang. Ze knikken vriendelijk wanneer wij, gasten, in en uitgaan en slaan waarschijnlijk alarm als onbevoegden het pand proberen te betreden. Voor het echte werk hebben ze de hulp van een jongere dame, Beatrice, die de administratie beheert, onze taxi's regelde en ook via whatsapp met ons communiceerde. Ze hijst zich ook na de ontbijtservice in een zachtroze ic overall, vermoedelijk om de kamers te gaan schoonmaken.

P1050142-01

Citerna: Apartemente di Fonte Degna in Citerna. Citerna is een mooi en leuk dorp. Onze hospita past daar perfect in en het huis waarvan ze ons, samen met nog wat andere passanten, een deel voor de nacht aanbiedt zeker ook. Jammer alleen dat ze te veel op "huiselijkheid"  ingezet heeft wat ons betreft. Ons appartement is voorzien van een echt keukentje met oven (defect), vaatwasser etc. etc. Bij binnenkomst voelt het gelijk bewoond aan. Jammer genoeg geeft dat de een-dags gebruiker zoals wij gelijk een onbehaaglijk gevoel. Een pizza in de diepvries is misschien goedbedoeld maar wij gaan hem niet opeten. De vaat netjes op een theedoek op de aanrecht, leuk, maar wij denken waarom niet opruimen. Grootverpakkkingen shampoo en bodywash in de douche, een flacon Venus Intimi lotion op de bidetrand, allemaal milieutechnisch veel beter dan die wegwerpverpakkingen. Maar toch ... na een paar maanden gaan die dingen er toch een beetje groezelig uitzien en dat schrikt in ieder geval ondergetekende dan weer af. Trouwens, zolang er nog jokers zijn die in de horeca voor de grap de dopjes van de zoutvaatjes losdraaien, gebruik ik bij voorkeur alleen door mij zelf beheerde washes, shampoos en intimi lotions. Dat kan beter.

IMG-20220517-WA0002IMG-20220517-WA0003

Citta de Castello: Garden Spa Hotel. Een typisch zakenhotel in een industriezone aan de rand van de stad. In de woonwijk in de buurt hebben de pizzeria's de strijd opgegeven dus we zij overgeleverd aan de restauratie van het hotel. Goed, dat zeker, maar ook prijzig. Kamers en ontbijt zonder meer goed. De ontbijt buffet beheerder helpt ons graag met ons Italiaans koffie idioom. Niet elke doppio is een espresso!

Nu verder met het bier bij La Cerqua.

H.

1. Wim van Stiphout:
    16 mei 2022
    Oké, het is dan niet overal een vier sterren onderkomen geweest, maar toch is het al met al niet echt een bedevaartachtige trip geweest denk ik zo.
    Om toch nog wat aflaten te vergaren is mijn advies toch echt om de laatste etappe kruipend te volbrengen. Ja, en Walter mag het wel lopend doen want hij moet het natuurlijk filmen. Alleen moet hij niet zo hard, “cunt” roepen als de opname klaar is. 🫣🫣