Het is niet altijd wat het lijkt

12 mei 2023 - Ampognano, Italië

Elk hotel, B&B of Agritorismo is natuurlijk anders. Tegenwoordige kun je via Google heel makkelijk kijken hoe ze er uit zien en zijn er vaak ook referenties te lezen zo ook van het Casa Vacanze waar wij verbleven. De beschrijving en foto's beloofden veel goeds. Ook de referentie kwam uit op  4 bolletjes van de 5 (van 17 recensies), zeg maar een 8

Aan alles konden we zien dat het een mooi verblijf was geweest, maar dat de tand des tijds wat had toegeslagen. Zo werd ons onderstaand zwembad beloofd:

Screenshot_20230511_065305_Chrome

Voor mij is een zwembad overigens geen voorziening die mijn verblijf zou veraangenamen omdat ik er toch niet in zou gaan, maar Leoniet en Hein zouden waarschijnlijk wel een duik willen nemen.

20230511_075533

Bij een duik in bovenstaand bad belandde je echter in een plas water op het zeil en ook de omgeving was niet idyllisch meer.

We hebben er goed kunnen slapen en douchen en dat is natuurlijk wel fijn.

Het weer is ook deze dag wat onzeker met een mooie start.

20230511_085902

De wandeling liep langs een rivier glooiend naar beneden. Een prettige niet al te intensieve wandeling.

20230511_103207

20230511_134556

Zo tegen het einde van de mooie wandeling werd de lucht steeds donkerder en ongeveer 1 kilometer voor het einde begon het stevig te regenen. We hadden net op tijd onze regenjassen en poncho's aan.

Ook het weer doet soms niet wat het lijkt of wat we willen dat het zal zijn.

20230512_080057

Zo ziet ons uitzicht er nu uit, dus dat belooft veel goeds voor vandaag.

Walter

1. Wim van Stiphout:
    12 mei 2023
    Het ziet r naar uit dat jullie ondanks wat kleine tegenslagen een heerlijke vakantie hebben