De hoogte in

13 mei 2023 - Poggio Bustone, Italië

Vorig jaar heb ik geschreven dat ik nog nooit in de bergen had gewandeld en dat we aan het begin al een wandeldag hadden tot ongeveer 1100 meter hoog. Ik vond dat toen best spannend.

Vandaag hadden we ook een intensieve wandeldag van Piediluco naar Poggio Bustone.

IMG-20230513-WA0002

We hadden er alle vier veel zin in.

De afstand was 19 km en we zouden van 360 meter naar 1020 meter stijgen en daarna weer afdalen, stijgen en weer afdalen naar 760 meter.

In Piedelugo liepen we langs een groot meer waar roeikampioenschappen werden gehouden met een enorm aantal boten en deelnemers.

20230513_101117

Verderop in de wandeling zagen we besneeuwde bergtoppen.

20230513_123348

We kwamen in een stadje met een echte toegangspoort, waar de wachtposten waren verdwenen. Zo op het gezicht leek het een beetje uitgestorven, maar er bleken toch een paar restaurants te zijn en een bar.

20230513_114149

Hier hebben we wat gedronken en het was leuk om te zien dat inwoners van het stadje langs kwamen om wat te kopen of gezellig te kletsen. Een paar mensen kunnen dan best een hoop geluid maken, met drukke Italiaanse gebaren

Al verder lopend moesten ook de schoenen nog even goed geïnspecteerd worden op kleine steentjes of dubbele sokranden.

20230513_125759

De wandeling verliep voor ons vieren vrij soepel en het beetje regen stoorde ons niet.

Moe maar voldaan belandde we weer in onze stamkroeg, want dat mag je na twee dagen best wel zeggen.

Walter