Climbing up the Mountains......

5 mei 2022 - Stia, Italië

Vandaag stond een voor mij bijzondere wandeldag op het programma. We zouden ongeveer 1000 meter gaan stijgen!!

in de loop der jaren had ik wel eens in Zuid Limburg gewandeld of in de Ardennen, maar nog nooit zo hoog. Ik moest even denken aan de Spiritual "Climbing up the Mountain, child'ren", die in het mannenkoor Fortissimo uit Bergen op Zoom tot het vaste repertoire behoorde. Dit lied ging weliswaar over de tocht van Mozes met de stenen tafelen, ook een beproeving, maar ik voelde de beproeving ook wel aankomen.

Bij de start werden onze Franciscuspaspoorten gestempeld .

20220505_084726

Vervolgens gingen we vol goede moed op stap, met mooie vergezichten en soms licht opspelende kuiten

20220505_140951

20220505_124930

Van mijn kuiten zijn geen beelden beschikbaar want dat wil ik jullie niet aandoen. Overigens is het belangrijk om je eigen tempo aan te houden en niet mee te gaan in de soms snellere tempi van de anderen want dan kom je jezelf tegen en dat is natuurlijk geen prettig gevoel .

20220505_102215

Soms zie je onderweg wel eens wat opmerkelijks. Het is toch wel gevaarlijk om op bovenstaand terrasje te zitten. Na 2 glazen wijn met je stoel naar achteren schuiven levert meer op dan een kater.

De dag begon droog, maar op een gegeven moment begon het te regenen, maar daar was ik op voorzien en de anderen ook.

20220505_133523

Gelukkig vonden we onderweg een taveerne waar het goed rusten was.

20220505_115238

Het stijgen ging best wel goed en op een gegevens moment gaf Leoniet mij een tak die ik als wandelstok kon gebruiken, toch even in de voetsporen van Franciscus.

Toen we in Consuma aan kwamen wachtte een welverdiend drankje met chips.

20220505_161936

De chips waren vooral bedoeld om het zoutgehalte op peil te brengen, de drankjes waren gewoon lekker. Ik was behoorlijk blij dat ik deze tocht had volbracht, met de morele steun van mijn wandelgenoten.

Morgen gaan we weer een heel stuk dalen en dat is ook weer een nieuwe ervaring.

W

1. Wim van Stiphout:
    6 mei 2022
    Na vandaag moeten jullie volgens mij al heel wat aflaten verdiend hebben,,,,, 1000 meter stijgen!!! 🙈🙈🧗🏻‍♂️🧗🏻‍♀️