Eten onderweg deel 1

5 mei 2022 - Pontassieve, Italië

Als je onderweg bent heb je natuurlijk altijd wel trek om iets te eten en drinken wa t er worden veel calorieën verbrand. Op weg van Florence naar Pontassieve kwamen weo ngeveer halverwege een cafeetje tegen met lekkere koffie, potjes thee en heerlijke broodjes, waarmee de hele tafel gevuld was.

20220504_11484920220504_115001

De boterhammetjes van het ontbijt uit het hotel waren eigenlijk niet nodig. Of we die boterhammetjes eigenlijk wel mee mochten nemen wisten we niet, want een lunchpakket was niet in het arrangement opgenomen, maar ja, verhongeren onderweg wilden we natuurlijk niet....

Aangekomen in Pontassieve wilden we, nadat we ons opgefrist hadden, wel een lekkere versnapering of misschien wil 2 gaan drinken. Hein en ik hadden al wat last van trekkende mondhoeken en de biertjes voelden weldadig en de dames genoten van de wijntjes.

Voor het eten kwamen we terecht in een pizzeria. Een klein, een beetje donker restaurant, waar het voltallige personeel ons op stond te wachten, want er waren nog geen klanten.

20220504_192400

De pizza's waren heerlijk, de glazen wijn en bier groot en de sfeer was gezellig. Er kwamen nog wat klanten binnen, alleen maar mannen....  Aan een tafeltje naast ons zat een man die uitvoerig vertelde over zijn reizen over de wereld en  hij was in 1968 in Amsterdam geweest. Wij luisterden natuurlijk aandachtig,vooral Corrie en Hein, ik raakte af en toe de draad kwijt, waarschijnlijk door een licht prettige roes.

Aan het einde van de maaltijd kregen we ongevraagd een paar stukjes heerlijke chocoladetaart en glaasjes limoncello.

De totale rekening bedroeg zowaar €60.

IMG-20220504-WA0003

De weg terug naar onze B&B was behoorlijk bergop, gelukkig konden we onder de arm lopen om het rechte pad niet kwijt te raken en we zijn goed boven gekomen.

Tot zover...

W

1. Wim van Stiphout:
    Leuke foto’s Walter!!
    En het schrijven is aan jou ook wel besteed. 🤗
  2. Cindy:
    Leuk pap 😍