12 mei 2023...

13 mei 2023 - Poggio Bustone, Italië

Als je zo op wandelvakantie bent, ben je toch op een andere manier met dingen bezig merk ik. Als ik wakker word, kijk ik nu als eerste wat voor weer het wordt. Vanaf het midden van de week is het weer hier nl. wat onstabieler geworden. Regen en onweer worden nogal eens genoemd bij de voorspellingen. Hoe kleed ik me en wat neem ik mee... Dan kijk ik hoe laat het is. Dit doen anderen natuurlijk met mij, maar nu is tijd toch net even anders. Douchen, koffer pakken, op tijd bij het ontbijt zijn. Want we willen op tijd vertrekken voor de wandeling.

Vandaag (12 mei) wandelen we van Arrone naar Piediluco. We hebben mooi weer en het is een prachtige wandeling. We lopen echt tussen de bergen en zien de dorpjes prachtig schitteren tegen de vele verschillende luchten.

20230511_13455620230512_094834

We moeten een flinke klim maken. Dit gaat allemaal prima. Boven aan zouden we Casata delle Marmore kunnen zien, een waterval. Maar dat gaat niet zomaar... We komen bij een soort uitstallingen van kraampjes waar we opgewacht worden door mannen, die kaartjes, koffie, etenswaren etc. willen verkopen aan ons. Ze zijn vrij opdringerig en als we niet ingaan op hun aanbod, ook zeker niet vriendelijk meer. De waterval is ook niet vrij te bekijken of te bezoeken. We drinken een kopje koffie aan een kraampje aan de overkant en gaan weer.   Daarna lopen rustig verder langs de rivier. Hier zien we twee zwanen, met tot onze verrassing jongen.

20230512_120059

Piediluca is een klein dorpje aan een meer. Hier worden we na een tijdje opgehaald en naar Poggio Bustone gebracht. Ik verbaas me weer over de veelheid aan dorpjes die ik in de verte of dichtbij, tegen de bergen aan zien hangen. Hoe is het mogelijk dat mensen dit ooit gebouwd hebben?   En waarom daar? Onze overnachtingsplaats is in een B&B. Prima kamers, waar we 2 nachten zullen verblijven. Na het inchecken vinden we een Bar waar we wat kunnen drinken. We zitten buiten en verbazen ons over hoeveel mannen deze plaats bezoeken. Vaak zonder een consumptie te gebruiken. Maar om daar 'vooral heel stoer' rond te hangen.

IMG-20230512-WA0002~2

De bar ligt tussen twee kleine bankgebouwen in. Bij ons ontstaan er allerlei ideeën over mogelijke witwas praktijken, handel in louche zaken etc. Er lopen ook wat mensen rond die een erg labiele indruk maken. Ze zouden zo van 'de Leur' kunnen komen...

20230512_174340

Maar het is ook heel leuk om er te zijn en samen te praten over wat we zien. En door een zeer vlotte jonge serveerster, met al haar charme en zang en dans van drankjes voorzien te worden.

Leoniet