Waarom...

18 mei 2022 - Gubbio, Italië

Afgelopen dagen waren warm en pittig.  Soms denk ik of vragen we aan elkaar: "Waarom doen we dit ook al weer?" Het is toch eigenlijk best vreemd om jezelf omhoog te werken tegen redelijk steile hellingen, om daarna jezelf weer tegen te moeten houden bij het afdalen... En dat redelijk vaak..

IMG-20220517-WA001520220517_123113

Terecht vroeg Jasmijn aan mij voor het weggaan:  "Oma, waarom vind je het, tijdens je vakantie, leuk om alleen maar te gaan wandelen"? Over het antwoord hoefde ik niet lang na te denken. Ik houd er van buiten te zijn, van de natuur om me heen en van de ontmoetingen en mooie gesprekken die ik kan hebben met anderen tijdens het wandelen. Maar wat maakt dat ik de dagen van mijn vakantie alleen maar wandelend wil doorbrengen?

Wandelen geeft mij de gelegenheid mijn gedachten ruimte te geven en te ordenen. Vaak ontstaan er leuke en creatieve ideeën waar ik iets mee kan en wil.  Maar wat ik in deze jaren en ook al eerder, ervaren heb: ik word er vooral heel blij van!

En dan is er natuurlijk altijd de 'afterparty'... Zo gezellig om na een intensieve prestatie samen te klinken op de mooie dag.

20220512_134822

Mogelijk dat er nog ergens een behoefte aan geldingsdrang verborgen ligt. Maar dat is dan wat het is....

L.

1. Wim van Stiphout:
    18 mei 2022
    Mooi gezegd Leoniet!!! (m’n favourite schoonzus!!!! ) (tegen niemand zeggen hè!) (krijg ik anders daar weer problemen mee. 😉)
  2. Sjoukje:
    18 mei 2022
    Lekker blijven wandelen Leoniet ! Wij werden blij van jullie reis verslagen , zo hebben we met jullie mee kunnen genieten ! Liefs😘
  3. Wim van Stiphout:
    18 mei 2022
    Morgen natuurlijk een heel bijzondere dag.
    Ik loop in gedachten met jullie mee. ❤️
  4. Hanneke:
    Mooie foto mama! We zijn super trots op je ❤