C'e una porta aperto ...

7 mei 2022 - Camaldoli, Italië

Natuurlijk, dat is het ook, een open deur. Verhalen over het eten in Italie. Maar ... volgers zijn er niet voor niks en zo nu en dan toegeven aan hun wensen is dan ook niet meer dan des bloggers genoegen.

Maar voordat ik over het eten verder ga, ... Met mijn laatste bijdrage had ik blijkbaar mijn echtgenote extra aangesproken. Vlak nadat we onze eerste stappen richting Monastero di Camaldoli gezet hadden gaf ze te kennen zich iets te iebelig te voelen voor de volgende etappe. Dan is er maar 1 optie in dit soort landschap, Corrie en ik moesten afscheid nemen van Leoniet en Walter voor deze etappe. Moeilijk, maar zo gaat het soms met beslissen, het wordt niet leuker door het uit te stellen. Dus, onze wegen scheidden en Corrie en ik keerden terug naar de B&B om de bagagevervoerder aan te bieden dat we hem zouden vergezellen naar ons volgende overnachtingsadres. Alle gekheid op een stokje .... Wij mochten voor nop mee met de koffers. Geen probleem.

Bovenstaande allemaal ter verklaring voor het feit dat ik nu zo fris ben dat ik graag toegeef aan het verzoek te verhalen over de maaltijden in Italie. En hoewel het, nogmaals, een open deur lijkt, het is niettemin steeds opnieuw een heel plezierige ervaring.

Daarom, voor hen die hier speciaal om vroegen, een (niet uitputtende) opsomming van de genoten gerechten:

IMG-20220507-WA0003

Antipasta di produtti locale. Bruschette con pommodori o oglio di tartuffo, salsicci di animali locale.

Per bere (om te drinken):

20220505_161936

Due birre e due vino bianco.

Primo piatti:

IMG_20220506_203458_463

Links: Ravioli con pomodoro. Rechts: Tagliatelle prugnoli e panna. Boven: Ravioli con ragu. Onder: Tortelli di patate con Ragu bianco di coniglio.

Secundo piatti:

IMG_20220506_210333_840~2

Links: (en rechts): Insalatone (daar valt niet veel over te zeggen) Boven: Ossobuco Onder: Coscio di coniglio arrosto.

Dolci:

Cantuccini succhiatio nel vinsanto of limoncello (foto te veel bewogen}.

Natuurlijk hebben we meer maaltijden genoten maar dit is meer een voorbeeld van wat wij iedere avond het hoofd moeten bieden.

Nu roept opnieuw de kok, ik moet gaan ...

H.

1. Wim van Stiphout:
    7 mei 2022
    Het is afzien merk ik wel!!
    Hoop dat het ‘iebeligge’ bij Corrie verdwenen is!!
  2. Frank & José:
    8 mei 2022
    Dank je wel Hein. Ziet er geweldig uit.
    Vast erg lekker en zo’n maal zal het herstellen van een zware en langdurige inspanning helpen.