Van Pietralunga naar Gubbio ..

17 mei 2022 - Gubbio, Italië

Boven in hotel Gattapone zitten we, C. en ik. Het ligt midden in Gubbio, een van de best bewaarde middeleeuwse stadjes in Italie (vlg de regionale VVV). Tegelijk ook de 6e grootste gemeente van het land (qua oppervlak) vlg.  de taxichauffeur. Onze buurman is de klokketoren van de naastliggende kerk. Omdat het een middeleeuws stadje op een berghelling betreft zitten we vlg mij zowat op gelijke hoogte met de klankgaten. ik ben benieuwd hoe dat uit gaat werken vannacht.

20220517_174435

De wandeling hierheen was een stevige. Dat kwam natuurlijk doordat we de niet gelopen kilometers van gister er aan moesten plakken, maar voornamelijk door de warmte. Daarbij hadden we ons in Pietralunga, ons eigenlijke startpunt, laten verleiden nog even rustig een kopje koffie te nemen bij de plaatselijke bar.

P1050240-01

De route vandaag ging deels door bos, deels door akkers en soms weilanden. Zonovergoten en soms met mooie vergezichten.

P1050243-01

Er werd soms stevig doorgestapt

P1050227-01

Maar tijd voor een pelgrimsstempel in een daarvoor speciaal geopend kerkje was er ook.

P1050267-01P1050268-01

Uiteindelijk kwamen we aan in Mocaina, een Km of 6 van Gubbio waar we volgens plan opgehaald werden met een taxi. Het laatste stuk naar Gubbio is oninteressant vlg onze organisator. Vandaar

In Gubbio was het dinsdagmarkt. Het hele stadje vol kramen.

20220517_163943

De markten hier in Italie lijken  gewoon de hele dag te duren. In ieder geval waren ook hier weer de kramen tot na 7 bezet. Aan ons was dat niet besteed. Wij hebben ons lekker bij een van de vele restaurantjes gemeld voor de avondmaaltijd. Deze keer, voor het eerst, pizza. En zelfs die konden we niet helemaal op. Maar daar gaan we morgen aan verder (meegenomen in een pizzadoos).

Op een na laatste dag morgen.

Groeten H.