Wat vinden de voeten ervan

18 mei 2022 - Gubbio, Italië

De laatste wandeldag komt eraan. Een mooi moment om te evalueren wat de voeten ervan vonden. Ze moesten niet alleen een behoorlijk aantal dagen achter elkaar wandelen, maar vooral ook flink stijgen en dalen en dat zijn ze natuurlijk niet gewend.

Ik mag concluderen dat de voeten zich tot op heden goed hebben gehouden. De laatste dagen kregen ze er steeds meer zin in.

Misschien kwam dit wel door de extra dagelijkse verzorging. Ik zal dit uit leggen met een beetje geschiedenis.

In 2004 liep ik mijn eerste 4-daagse van Nijmegen. Mijn dochter Cindy heeft mij toen een pakketje met verzorgingsproducten mee gegeven, waaronder een tube Gehwol.

20220518_071158

Op de tube kunnen jullie lezen hoe heilzaam deze balsem voor de voeten is.

Bij de naam Gehwol moest ik trouwens onwillekeurig denken aan "Ruht wohl". Dit heeft niks met wandelen of voeten te maken, maar het is het slotkoor uit de Johannes Passion van J S. Bach. Deze Passie heb ik dit jaar, na een paar jaar Corona-stilte weer mogen zingen.

De hoofdpersoon uit deze passie stond na paar dagen weer op, maar wij moesten iedere dag weer verder.

Weer even terug naar Gehwohl. Ik heb de balsem twee keer per dag op mijn voeten aangebracht en alleen al die handeling gaf mij de illusie dat het zou helpen en daarom moest ik er wel mee door gaan.

20220517_102125

Als je de dag met koffie begint in aangenaam gezelschap, dan voel je onderweg mogelijk, misschien beginnende pijntjes, die misschien erger zouden kunnen worden niet.

Naast het gezelschap word ik iedere keer verrast door het mooie landschap en dat verlegt natuurlijk ook de aandacht

20220517_111545

Morgen op naar Assisi, de bergen op, de bergen af, vooruit met frisse voet .....

W

1. Wim van Stiphout:
    18 mei 2022
    Ik had jullie morgen graag op passende wijze willen verwelkomen op de eindbestemming. Helaas zit er voor ons dat echt niet in.
    Ik maak een diepe buiging voor jullie 4ren!
    Fijn dat we mochten meegenieten via deze reislogger, we hebben er van genoten! En Walter, ik raad je aan om toch een andere melodie in je hoofd te prenten want met Ruht wohl kun je er nog wel enkele dagen achteraan plakken want dat gaat niet echt snel.
    Lieve mensen, tot binnenkort! ( steek daar ook maar een kaarsje aan voor ons. ) 💐💐💐💐