Gehaakte kleedjes

15 mei 2022 - Città di Castello, Italië

In Cittá di Castello hadden we vandaag vrij, dus geen wandeldag en we gingen op weg naar de historische binnenstad.

20220515_105944

In het centrum was een grote brocantenmarkt op verschillende pleintjes en straatjes.

20220515_112033

De dames zagen ook dat de modewinkels open waren en dat Hein en ik best iets nieuws konden gebruiken, met een beetje Italiaanse snit. Natuurlijk keken ze ook of er iets voor zichzelf bij hing.

20220515_110137

Ondertussen zaten Hein en ik op het terras aan de blog te werken.

20220515_120314

Hein gebruikt voor het pottenbakken soms ook gehaakte kleedjes om een afdruk in de klei te maken. Op een gegeven moment zagen we een doos met kleine kleedjes. Hein zocht er een paar uit en wilde ze wel kopen.

20220515_111252

De verkoper was er niet en de verkoper van de kraam ernaast zei dat hij zo terug zou komen.

Vlak daarvoor werd er met een klok geluid en even later verschenen er twee lokale agenten die kennelijk het marktgeld op kwamen halen, ook marktmeesters, dus.

20220515_111624

Zou het kunnen dat na het luiden van de klok diverse verkopers even verdwijnen om het marktgeld te ontlopen?

Een van de agenten zag dat wij stonden te wachten en zei dat ze de verkoper wel even zou bellen. Even later verscheen verkoper Stephano en Hein kon met onderhandelen beginnen.

20220515_111639

De vraagprijs was €10, het tegenbod van Hein was €5 en de verkoper ging onmiddellijk akkoord.

20220515_111707

Hein was in eerste instantie enorm in zijn nopjes, maar realiseerde zich dat hij een lager tegenbod had kunnen doen, want zolang de verkoper nog geen drama vertoont en vertelt dat hij acht kinderen moet voeden, dan kun je nog best een lager tegenbod doen.

De kleedjes waren in ieder geval mooi gehaakt met verschillende patronen en ik ben benieuwd naar het boetseerresultaat.

W

1. Wim van Stiphout:
    15 mei 2022
    Dus de lol van het bieden was maar een kort genoegen.
    Wanneer zijn jullie op de eindbestemming?
  2. Hein Schouwenaars:
    15 mei 2022
    Op donderdag hopen we in Assisie aan te komen Wim.
    Vrijdag rondkijken in de stad en zaterdag terug naar Pisa om 's avonds weer naar Nederland te vliegen.
    Dus we hebben nog een paar dagen om te genieten van het wandelen in de prachtige natuur, de zon, de terrassen en elkaars gezelschap. C
  3. Wim van Stiphout:
    15 mei 2022
    De laatste etappe zullen jullie toch wel kruipend afleggen neem ik aan!